آیا عرق کردن باعث لاغری میشود‌؟

کاهش وزن

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود ؟ آیا عرق کردن و کاهش وزن به هم مرتبط هستند؟ دکتر فود درباره رابطه تعریق و لاغری مطالبی را در اختیار شما قرار میدهد. برخی از افراد فکر میکنند عرق کردن و لاغری با هم رابطه مستقیم دارند. یعنی هر چه تعریق بیشتر باشد، کاهش وزن نیز بیشتر است. اما این تفکر کاملا صحیح نیست و نمیتوان  میزان عرق کردن را با میزان لاغری مقایسه نمود. تعریق به علت افزایش دمای بدن اتفاق می افتد و این افزایش دما ممکن است به دلیل گرمای محیط، استرس یا نوع پوشش باشد و در این شرایط به سوزاندن چربی مرتبط نیست.

اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو را به کمک دستگاه آب کنید، مقاله لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه را مطالعه کنید.

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود ؟

آیا عرق کردن زیاد باعث لاغری میشود ؟ پاسخ به این پرسش نیازمند دانستن چند نکته است. عرق کردن میتواند یکی از نشانه های سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی ها باشد اما تعریق و لاغری با هم مرتبط نیستند. نمیتوان گفت عرق کردن و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند و هر میزان که عرق میکنیم همان میزان نیز وزن کم میکنیم. این باور اشتباه است.

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود

اگر میخواهید یک برنامه غذایی مفید برای تناسب اندام داشته باشید، مقاله خرید رژیم لاغری را مطالعه کنید.

دلایل عرق کردن بدن چیست و آیا عرق کردن باعث لاغری میشود ؟

آیا عرق کردن زیاد باعث لاغری میشود؟ خیر. عرق کردن دلایل متفاوتی دارد و خیلی از آنها ارتباطی با چربی سوزی و کاهش وزن ندارند. افزایش دمای محیط باعث افزایش تعریق بدن میشود. زمانی که شما در محیطی با دمای بالا قرار میگیرید، تعریق بدنتان افزایش میابد. این واکنش طبیعی برای خنک نگه داشتن بدن اتفاق می افتد و ارتباطی به تعریق و لاغری ندارد. استرس، اظطراب، هیجان و ترس باعث افزایش دمای بدن میشوند و فرد مظطرب بیشتر عرق میکند.

دراین شرایط  آیا عرق کردن زیاد باعث لاغری میشود ؟ خیر. عرق کردن در این شرایط یک واکنش طبیعی نسبت به شرایط محیط و احساسات است. تغییر سطح هورمون های بدن باعث افزایش یا کاهش دمای بدن میشود. افزایش دما به علت تغییرات هورمونی ارتباطی با مسئله عرق کردن و کاهش وزن ندارد. بیماری های مختلف مانند دیابت، مشکلات عصبی و عفونت ها از دلایل افزایش تعریق هستند. برخی بیماری ها تغییراتی در هورمون ها و عملکرد سیستم بدن ایجاد میکنند. این بیماری ها باعث افزایش دمای بدن چ عرق کردن زیاد میشوند.

این عوامل ارتباطی با مسئله عرق کردن و لاغری ندارند زیرا چربی سوزی و از بین بردن کالری در آنها اتفاق نمی افتد. نوع پوشش تاثیر زیادی بر روی تعریق بدن دارد. پوشیدن لباس های ضخیم و گرم در روز های گرم سال باعث افزایش تعریق میشود. همچنین پوشیدن لباس های تیره در روزهای گرم سال باعث جذب گرمای بیشتر و افزایش تعریق میشود.

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود

اگر مشکل کبد چرب دارید و میخواهید یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید، مقاله رژیم غذایی کبد چرب را مطالعه کنید.

در حین ورزش کردن آیا عرق کردن باعث لاغری میشود ؟

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود؟ عرق کردن در هر شرایطی نشانه لاغری نیست. تعریق و لاغری با هم متناسب نیستند. در قسمت قبل توضیح دادیم که عرق کردن در اثر عوامل مختلفی اتفاق می افتد. در این شرایط آیا عرق کردن باعث لاغری میشود ؟ تعریق در اثر استرس، گرمای محیط و تغییرات هورمونی ارتباطی با کاهش وزن ندارد.

تعریق در اثر ورزش و فعالیت بدنی مانند پیاده روی نشانه افزایش سوخت و ساز بدن است. این تعریق نشان میدهد که شما در حال سوزاندن کالری بر اثر ورزش و فعالیت هستید و وزن کم میکنید. در حین ورزش آیا عرق کردن باعث لاغری میشود؟ عرق کردن در حین ورزش نشانه سوزاندن کالری و چربی است.

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود

عرق کردن چه فوایدی برای بدن دارد؟

در قسمت قبل درباره مسئله عرق کردن و کاهش وزن صحبت کردیم. اکنون درباره فواید عرق کردن برای بدن صحبت میکنیم. عرق کردن باعث تنظیم کردن دمای بدن میشود و بدن را در هوای گرم، خنک نگه میدارد. تعریق در حین ورزش باعث بالا رفتن سطح اندورفین خون میشود که به احساس نشاط و شادابی کمک میکند. تعریق باعث میشود سموم و باکتری های مضر بدن از راه پوست دفع شوند و بدنی سالم تر داشته باشید. عرق کردن باعث بهبود فرایند گردش خون میشود که کمک میکند اکسیژن رسانی و تغذیه سلول های پوستی به خوبی انجام شود.

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری درباره مطالب فوق میتوان گفت که تعریق و لاغری به هم مرتبط نیستند. آیا عرق کردن زیاد باعث لاغری میشود ؟ خیر. عرق کردن دلایل متفاوتی دارد که ارتباطی با کاهش وزن ندارند. افزایش دمای محیط باعث افزایش تعریق بدن میشود. تغییرات هورمونی باعث افزایش تعریق میشود. اظطراب و استرس باعث گرمای زیاد و تعریق میشود. گاهی بیماری های مختلف نیز باعث عرق کردن میشوند.

این عوامل ارتباطی با مسئله عرق کردن و لاغری ندارند. بدن در این شرایط کالری و چربی نمیسوزاند و نمیتوان آن را نشانه کاهش وزن دانست. عرق کردن در حین ورزش نشانه سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن است. در این شرایط میتوان به مسئله عرق کردن و لاغری پرداخت زیرا عرق کردن در حین ورزش نشانه سوزاندن چربی و کالری است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست