بنوشید تا از کلیه محافظت کنید

کلیهکبد

در کنار اینکه مهم است چقدر برای سلامت کلیه ها می نوشید،  مهم است که چه نوشیدنی ها برای کلیه ها چه می نوشید. نوشیدنی ها می توانند برای هیدراته نگه داشتن شما عالی باشند و به کلیه ها اجازه دهند سموم و مواد زائد را فیلتر کنند.

‎نوشیدنی های خاصی وجود دارند که ویژگی های مفیدی برای کلیه های شما دارند. در اینجا بیاموزید که بهترین نوشیدنی ها برای کلیه ها چیست.

بنوشید تا از کلیه محافظت کنید

قهوه

قهوه بخشی از برنامه های صبحگاهی بسیاری از افراد است و می تواند یکی از نوشیدنی های خوب برای کلیه ها در رژیم غذایی شما باشد.

آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند و نشان داده شده است که به سایر بیماری های سلامت مانند محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی، بیماری عروق کرونر قلب و نارسایی احتقانی قلب کمک می کند.

توجه به این نکته مهم است که در فواید قهوه یک میزان مجاز وجود دارد. مصرف کل کافئین را تا حداکثر 400 میلی گرم در روز نگه دارید که تقریباً 3-4 فنجان قهوه سیاه است.

قهوه

چای

برخی از چای ها برای کلیه ها مفید هستند، اما چای هایی نیز وجود دارند که اینطور نیستند. به خاطر داشته باشید که برخی از محصولات چای ممکن است مواد دیگری را اضافه کنند که همیشه توصیه یا بی خطر نیستند.

دمنوش هایی که اثرات ملین یا ادرار آور را افزایش می دهند می توانند برای مبتلایان به بیماری کلیوی مشکل ساز باشند. برخی از دمنوش ها و داروهای گیاهی می توانند برای کلیه ها مضر باشند و باعث آسیب بیشتر به کلیه ها شوند.

چای

چای نعنا

مشکلات گوارشی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی رایج است. ثابت شده است که چای نعناع به هضم غذا کمک می کند.

سعی کنید چای نعناع را بعد از غذا اضافه کنید. همچنین ممکن است در شب لذت بخش باشد. چای نعناع به طور طبیعی بدون کافئین است.

چای نعنا

چای زنجبیلی

چای دیگری که به هضم غذا کمک می کند، چای زنجبیل است. زنجبیل برای حالت تهوع، عارضه جانبی بسیاری از داروها و همچنین دیالیز استفاده می شود.

چای زنجبیل با مقداری لیمو ممکن است راهی لذت بخش برای شروع صبح شما باشد. طعمی روشن و پر انرژی دارد. همچنین بدون کافئین است.

برای زمانی که احساس تهوع دارید، چای زنجبیل را در دسترس داشته باشید. مجدداً، مطمئن شوید که چای زنجبیل شما حاوی مواد اضافه شده ای نیست که برای کلیه ها مفید نیستند.

چای زنجبیلی

چای سبز

چای سبز می تواند یک نوشیدنی عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی کلیه شما باشد، این چای حاوی پلی فنول ها از جمله اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) است. EGCG برای اثرات محافظتی کلیه مورد تحقیق قرار گرفته است.

یک چای حاوی کافئین، چای سبز باید در حد اعتدال و زودتر در روز مصرف شود تا از اختلالات خواب جلوگیری شود.

یک فنجان چای سبز 8 اونس حاوی تقریباً 45 میلی گرم کافئین است. با این حال، این می تواند به طور گسترده ای بسته به برگ ها و زمان دم کشیدن متفاوت باشد.

در حالی که چای سبز حاوی اگزالات است، نشان داده شده است که وقتی به رژیم غذایی اضافه می شود، تعداد سنگ های اگزالات کلسیم را کاهش می دهد.

علاوه بر این، افزودن مقدار کمی شیر به چای نشان داده است که اگزالات های مصرفی را به شدت کاهش می دهد.

چای سبز

شیر

شیر می تواند نوشیدنی خوبی برای کلیه ها باشد، اما مهم است که بدانیم به دنبال چه چیزی باشیم. این روزها ده ها گزینه مختلف شیر برای انتخاب وجود دارد.

برای انتخاب شیر مناسب کلیه، شیری را انتخاب کنید که قند افزودنی نداشته باشد.

لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید و از هر نوع شیری که دارای افزودنی های فسفات است خودداری کنید. افزودنی‌های پتاسیم در شیر نیز بسیار رایج هستند، اگر رژیم غذایی کم پتاسیم دارید، ممکن است لازم باشد از مصرف آن اجتناب کنید.

شیر

اسموتی ها

اسموتی ها می توانند منبع خوبی برای تغذیه و انرژی برای مبتلایان به بیماری کلیوی باشند. آنها فوق العاده و همه کاره هستند و می توان آنها را برای برآورده کردن اولویت ها و اهداف شخصی سلامتی هر کسی تغییر داد.

برای تهیه اسموتی مناسب کلیه، این الگوی اولیه را امتحان کنید. مواد زیر را تهیه کنید:

1 فنجان شیر یا مایع دلخواه

1 فنجان میوه یخ زده

یک مشت سبزی خرد شده (کلم پیچ یا اسفناج)

1 قاشق غذاخوری کره آجیل یا دانه (مانند چیا یا بذر کتان)

در مرحله بعد، همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود!

آب میوه

در حالی که به اندازه اسموتی ها سیر کننده نیستند، اما همچنان می توانند در رژیم غذایی شما جای بگیرند و نوشیدنی های خوبی برای کلیه های شما باشند.

به خاطر داشته باشید که آب میوه ها از میوه ها و سبزیجات گرفته می شود و فیبر را دور می ریزید. به همین دلیل است که بسیاری از مردم نگران قندهای موجود در آب میوه هستند. اگر به تنهایی آبمیوه بنوشند، افراد مبتلا به دیابت ممکن است افزایش قند خون را تجربه کنند.

آب میوه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست