رژیم غذایی کاهش وزن

کاهش وزن

رژیم غذایی کاهش وزن می تواند تاثیرات مفید و سودمندی را برای بدن همه ی افراد داشته باشد.

در حال حاضر درصد بالایی از افراد در دنیا به بیماری و مشکلات چاقی مبتلا هستند. این بیماری یکی از شایغ ترین بیماری هایی است که به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. مهم ترین دلیل برای اضافه وزن وچاقی پر خوری محسوب می شود. مصرف غذاهای چرب و فست فود در این زمینه برای چاقی را می توان از پرچم داران دلایل اضافه وزن دانست. کنترل در زمینه ی خورد و خوراک می تواند تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کند. رژیم غذایی به شکل کلی یکی از عوامل مهم در مبارزه با چاقی به حساب می آید. رژیم غذایی کاهش وزن به شکل کنترل شده و تخصصی می تواند به شخص مورد نظر در این راستا کمک کند. این رژیم غذایی باید توسط پزشک متخصص برای فرد در نظر گرفته شود.

چاقی و عوارض خطرناک آن

چاقی علاوه بر آن که استایل زیبا را از فرد می گیرد، سبب بروز بیماری هایی می شود.

مصرف بیش از اندازه مواد غذایی، آن هم غذاهایی مانند فست فود و تنقلات سب اضافه وزن می شود. به دلیل آنکه بدن در اثر تحرکات روزمره نمی تواند غذاها را به شکل کامل به انرژی تبدیل کند، این خوراکی ها به چربی تبدیل می شوند. رژیم غذایی کاهش وزن باعث می شود تا چربی ها کم کم از بین رفته و شخص به وزن مورد نظر برسد. برخی از بیماری هایی که چاقی با خود به همراه می آورد عبارت است از:

  • دیابت
  • فشار خون
  • چربی خون
  • مشکلات استخوانی
  • و …

این مواد از جمله بیماری هایی است که منشا اصلی آن می تواند چاقی باشد. با داشتن رژیم غذایی کاهش وزن توسط پزشک متخصص می توان از بروز این مریضی های پر خرج شانه خالی کرد.

مطلب پیشنهادی: رژیم غذایی افزایش وزن

رژیم غذایی کاهش وزن - دکتر فود

 

 

رژیم غذایی کاهش وزن زیر نظر پزشک

رژیم غذایی سالم و تخصصی یعنی استفاده از مواد غذایی سالم و پر انرژی.

یک رژیم خوب به شکلی است که طبق آن بدن تمامی مواد مورد نیاز خود را دریافت کند. این رژیم برای هر بدن و هر شخص به شکلی متفاوت و گوناگون تجویز می شود. توانایی جسمانی، سیستم آناتومی، میزان وزن و قد و … همگی در تجویز یک رژیم غذایی خوب تاثیر دارند. پزشکان برای تجویز رژیم غذایی کاهش وزن تمامی عوامل ذکر شده در فرد مورد نظر را چک می کنند. سپس با توجه به این موارد یم رژیم غذایی را در اختیار شخص مذکور قرار می دهند. باید متذکر شد که عمل مستمر به رژیم غذایی مهم ترین موضوع در این راستا است. بدن با عادت کردن به رژیم، به مرور سیستم خود را در زمینه غذایی تغییر می دهد. همین امر سبب می شود تا بتوانید به صورت مدام وزن خود را کاهش دهید.

عوارض رژیم غذایی کاهش وزن غیر تخصصی

خورد و خوراک یکی از مهم ترین موارد در زندگی هر انسان است و سبب بالا رفتن انرژی روزانه در فرد می شود.

بدن هر انسان به شکلی طراحی شده است که باید تمامی مواد مغذی را به شکلی کنترل شده دریافت کند. در غیر این صورت بدن به شکل اتوماتیک علائمی را در جهت بروز کمبود مواد معدنی از خود نشان می دهد. یک رژیم غذایی غیر تخصصی سبب می شود تا بدن به همه مواد معدنی و مغذی خود دست پیدا نکند. برخی از عوارض رژیم های غیر تخصصی عبارتند از:

  • کم خونی
  • ریزش مو
  • سو تغذیه
  • مشکلات گوارشی
  • و …

این بیماری ها در صورت نداشتن برنامه غذایی خوب و نرسیدن انواع ویتامین ها بروز می دهند. در نتیجه بهتر است برای داشتن بدنی سالم از یک رژیم غذایی کاهش وزن تخصصی استفاده کنید.

درباره ما و تماس با دکتر فود

در این مقاله در خصوص رژیم غذایی کاهش وزن و همچنین عوارض چاقی با شما صحبت شد.

کلینیک دکتر فود یکی از مراکز تخصصی در زمینه تغذیه و ارائه برنامه غذایی است. پزشکان این کلینیک همواره بهترین برنامه های غذایی در زمینه افزایش یا کاهش وزن را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهند. تمامی پزشکان این کلینیک از متخصصان مجرب با تخصص بسیار بالا در زمینه کاری خود تشکیل شده اند.

آدرس شعب دکتر فود در تهران:

شعبه یک تهران: سعادت آباد، سروغربی (بین میدان کتاب و پاکنژاد)

شعبه دو تهران: مترو شریعتی، کوچه بهشت یکم

شماره های تماس:

۰۹۳۸۳۲۰۸۱۷۶
۰۹۳۹۵۳۰۶۹۱۷
۰۹۹۱۸۴۶۵۲۲۰
۰۹۹۱۸۴۷۳۶۶۰

25 نکته طلایی برای رژیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست