سرکه سیب برای لاغری و سلامتی

کاهش وزن

با بررسی سرکه سیب برای لاغری و سلامتی با شما هستیم.

هزاران سال است که از سرکه سیب به عنوان یک داروی مقوی برای سلامتی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهند که سرکه سیب فواید بسیار زیادی برای سلامتی از جمله پایین آوردن قند خون دارد. با وجودی که سرکه سیب اخیرا بسیار محبوب شده است اما از خاصیت های سرکه سیب از قرن های پیش مورد استفاده قرار می گرفته است. پژوهش ها نشان داده اند که سرکه سیب قند خون را کنترل می کند، باعث کاهش وزن می شود و حتی باعث بهبود آکنه و جای زخم یا سوختگی هم میشود. اما اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی برای کاهش وزن موثر است؟ این مقاله به بررسی تحقیقات انجام شده درباره سرکه سیب و کاهش وزن پرداخته است.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب از طریق تخمیر دو مرحله ای تهیه می‌ شود.

ابتدا سیب ها را برش زده یا له می کنند. سپس سیب ها را با مخمر ترکیب کرده تا قند آن به الکل تبدیل شود. در مرحله بعد باکتری های اضافه شده به فرایند تخمیر، الکل را به استیک اسید تبدیل می کنند.

تولید سرکه سیب سنتی چیزی حدود یک ماه زمان می برد. اما متاسفانه سرکه سیب های تهیه شده توسط کارخانه ها فرایند تولید را سرعت بخشیده و تنها در طی یک روز سرکه سیب را تهیه می کنند. استیک اسید ترکیب فعال اصلی سرکه سیب است. همچنین استیک اسید با نام اتانوئیک اسید نیز شناخته می شود که یک ترکیب ارگانیک به همراه مزه ترش و بوی تند است.

چیزی حدود ۵ تا ۶ درصد سرکه سیب حاوی استیک اسید است. علاوه بر این سرکه سیب حاوی آب و مقدار کمی از دیگر اسیدها مانند مالیک اسید می باشد.

یک قاشق غذا خوری (۱۵ میلی لیتر) از سرکه سیب حاوی ۳ کالری و تقریباً بدون کربوهیدرات می باشد.

استیک اسید فواید مختلفی برای چربی سوزی دارد

استیک اسید یک اسید چرب با زنجیره کوتاه می باشد که در استات و هیدروژن بدن شما حل می شود. برخی مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می دهد که استیک اسید موجود در سرکه سیب به چند روش کاهش وزن را بالا می برد:

  • پایین آوردن سطح قند خون
  • کاهش سطح انسولین
  • بهبود متابولیسم
  • کاهش ذخایر چربی
  • چربی سوزی
  • کاهش اشتها

با وجودی که نتایج به دست آمده در مطالعات بر روی حیوانات امیدوار کننده به نظر می‌ رسد اما باید پژوهش های بیشتری نیز در انسان ها صورت گیرد.

سرکه سیب برای لاغری و سلامتی

 

افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی با سرکه سیب

سرکه سیب به شما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. نتیجه احساس سیری بیشتر دریافت کالری کمتر است.

علاوه بر اثر کاهش اشتهای سرکه سیب، مشخص شده است که این ماده سرعت خالی شدن معده را کاهش می دهد. در یک مطالعه کوچک دیگر مشخص شد که مصرف سرکه سیب به همراه وعده حاوی نشاسته به طور قابل ملاحظه ای سرعت خالی شدن معده را کاهش می دهد. کم شدن سرعت تخلیه معده منجر به افزایش احساس سیری، پایین آمدن قند خون و همچنین سطح انسولین می گردد. با این وجود برخی افراد شرایطی دارند که ممکن است استفاده از سرکه سیب برای آنها اثرات منفی به دنبال داشته باشد. گاستوپارسیس یا تاخیر در خالی شدن معده یکی از عوارض رایج دیابت نوع یک است. زمان بندی انسولین با غذای دریافتی برای این افراد مسئله ساز می شود زیرا که پیش بینی مقدار زمان بالا رفتن قند خون بعد از وعده غذایی کار سختی است. از آنجایی که سرکه سیب باعث طولانی شدن ماندن غذا در معده می شود استفاده کردن از این ماده در وعده غذایی باعث بدتر شدن شرایط افراد دیابتی خواهد شد.

سرکه سیب برای چربی سوزی و کاهش وزن

نتایج به دست آمده از یک مطالعه بر روی انسان ها نشان می دهد که سرکه سیب اثرات شگفت انگیزی بر وزن و چربی بدن دارد.

در یک پژوهش انجام شده به موش ها رژیم پرچرب و کالری بالا داده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که سرکه سیب کمک می کند تا جذب چربی ۱۰ درصد کاهش یابد.

چگونه سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

یک روش ساده استفاده از سرکه سیب به همراه روغن زیتون در سالاد است. به خصوص هنگامی که با سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی و خیار همراه شود طعم فوق العاده ای پیدا می‌ کند.

همچنین می توان از سرکه سیب در تهیه ترشی ها استفاده کنید یا به سادگی آن را داخل آب بریزید و بنوشید. به منظور کاهش وزن و لاغری روزانه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری از سرکه سیب را داخل آب بریزید و میل کنید. بهتر است که مقدار سرکه سیب مصرفی خود را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم کرده و در کل روز بنوشید. همچنین بهترین زمان مصرف سرکه سیب قبل از وعده غذایی است. مصرف بیشتر از ۱ تا ۲  قاشق غذا خوری از سرکه سیب در روز توصیه نمی شود زیرا آسیب زننده خواهد بود. همچنین برای شروع بهترین کار مصرف یک قاشق چای خوری در روز است تا متوجه سازگاری با آن شوید. در هر بار مصرف بیشتر از یک قاشق غذا خوری استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع شود. بسیار مهم است که سرکه سیب را با آب مخلوط کنید.

فواید سرکه سیب

اسید استیک بالا با اثر قدرتمند بیولوژیکی

سرکه سیب ارگانیک و تصفیه نشده حاوی پروتئین، آنزیم ها و باکتری های مفید می باشد که از آنها با نام مادر یاد می کنند و این محصول به دست آمده ظاهری کدر و غیر شفاف دارد.

برخی افراد باور دارند که سرکه سیب مادر مسئول بیشتر فواید سلامتی سرکه سیب است اما در حال حاضر مصرف این نوشیدنی در پژوهش های صورت گرفته تایید نشده است.

در هر قاشق غذا خوری سرکه سیب تنها ۳ کالری وجود دارد که عدد بسیار پایینی می باشد. سرکه سیب با کیفیت حاوی برخی آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان ها می باشد.

کشتن باکتری های مضر

سرکه سیب به کشتن باکتری های بیماری زا کمک می کند.

از سرکه سیب به طور سنتی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن، درمان قارچ ناخن ها، شپش، زگیل و عفونت چشمی مورد استفاده قرار می‌ گرفته است. بقراط پدر علم پزشکی مدرن حدود ۲۰۰۰ سال پیش از سرکه سیب برای تمیز کردن زخم ها استفاده می کرده است.

همچنین از سرکه سیب به عنوان یک ماده نگه دارنده غذا برای پیشگیری از فاسد شدن استفاده می‌ شده و مطالعات نشان می دهند که سرکه سیب از رشد باکتری هایی مانند E. coli در غذا پیشگیری کرده و آنها را از بین می برد.

پایین آوردن قند خون و مبارزه با دیابت

می‌ توان گفت که تا به امروز سرکه سیب موفق ترین دارو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ می باشد. محققان باور دارند که قند خون بالا یکی از دلایل اصلی پا به سن گذاشتن و انواع بیماری های مزمن است.

موثرترین و سالم ترین روش برای حفظ سطح قند خون نرمال دوری از کربوهیدرات‌ ها و قندهای تصفیه شده است اما سرکه سیب هم اثرات قدرتمندی به همراه دارد. سرکه سیب باعث بهبود ۱۹ تا ۳۴ درصدی حساسیت انسولین در طی مصرف یک وعده غذایی با کربوهیدرات بالا و همچنین پایین آوردن قند خون و واکنش انسولین می شود. کاهش قند خون تا ۳۴ درصد بعد از خوردن ۵۰ گرم نان سفید.  مصرف ۲ قاشق غذا خوری از سرکه سیب قبل از خوابیدن باعث کاهش قند خون ناشتا در صبح تا ۴ درصد می گردد. به همین دلیل سرکه سیب برای افراد دیابتی، پیش دیابتی و افرادی که می‌ خواهند سطح قند خون خود را بنا به دیگر دلایل پایین نگه دارند بسیار مفید است. اگر در حال حاضر از داروهای پایین آورنده قند خون استفاده می‌ کنید از قبل از استفاده یا افزایش مقدار سرکه سیب دریافتی با پزشک خود مشورت کنید.

سرکه سیب برای لاغری و سلامتی - دکتر فود

کمک به کاهش وزن و کاهش چربی های شکم و پهلو

مطالعات نشان می دهند که سرکه سیب به کاهش وزن شما کمک می کند. چندین مطالعه انجام شده بر روی انسان ها مشخص کرد که سر که سیب باعث افزایش سیری، کمک به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن می شود.

برای اینکه شما بتوانید نتایج بهتری کسب کنید باید رژیم و سبک زندگی خود را هم تغییر دهید تا بتوانید کاهش وزن مناسب و حتی چشمگیری داشته باشید.

برای دریافت رژیم غذایی لاغری کلیک کنید

پایین آوردن کلسترول و بهبود سلامت قلب

در حال حاضر بیماری های قلبی یکی از رایج‌ ترین دلایل مرگ زودرس هستند.

مطالعات نشان می دهند که چندین فاکتور بیولوژیکی با کاهش یا افزایش خطر بیماری‌ های قلبی مرتبط می باشد. چندین مورد از این فاکتورهای مربوط به بیماری قلبی را می توان به وسیله مصرف سرکه سیب بهبود بخشید.

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهند که سرکه سیب باعث پایین آمدن سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون و همچنین دیگر فاکتورهای بیماری های قلبی می شود.

همچنین برخی مطالعات نشان می‌ دهد که سرکه سیب باعث کاهش فشار خون در موش ها می شود که این مسئله نیز از دلایل اصلی ابتلا به بیماری‌ های قلبی و مشکلات کلیوی می باشد.

مطالعات انجام شده بر روی انسان ها نشان می دهد که سرکه سیب باعث پایین آمدن قند خون، بهبود حساسیت انسولین و کمک به مبارزه با دیابت می شود. همچنین فاکتورهای گفته شده منجر به کاهش خطر بیماری‌ های قلبی خواهند شد.

اثر محافظتی در برابر سرطان ها

مطالعات بی شماری نشان می دهند که سرکه سیب سلول های سرطانی را کشته و باعث کوچک شدن تومورها می شود.اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه و بر روی انسان ها صورت گیرد.

کاربردهای بی نظیر سرکه سیب

افزایش سلامت روده

با انتخاب سرکه سیب ارگانیک شما می توانید مقداری از باکتری های مفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این باکتری ها باعث افزایش سلامتی سیستم گوارش می شوند و باکتری های مفیدی به روده شما اضافه می کند که ایمنی بدن را افزایش می دهد و توانایی جذب و گوارش مواد غذایی را بهبود ببخشد.اضافه کردن ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری از سرکه سیب به رژیم غذایی تان به همراه کفیر برای شما بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

تسکین آفتاب سوختگی

اگر شما مدت زمان زیادی از روز را را زیر نور آفتاب سپری می کنید سرکه ی سیب درمان طبیعی برای پوست های آفتاب سوخته می باشد. یک فنجان از سرکه سیب را به همراه یک چهارم فنجان از روغن نارگیل و مقداری روغن اسطوخودوس به وان حمام خود اضافه کنید تا از اثرات آفتاب سوختگی جلوگیری شود.

از بین برنده قارچ

عفونت قارچی مانند پای ورزشکاران و قارچ ناخن پا به آسانی می تواند با سرکه سیب درمان شود. ساختن یک اسپری ضد قارچ با استفاده از سرکه سیب یکی از موثرترین کاربرد های این سرکه می باشد.

بهبود بخشیدن سلامت پوست

سرکه سیب برای درمان آکنه و بهبود جای زخم و سوختگی بسیار مفید است.سرکه سیب به خاطر خاصیت درمانی و ضد باکتری بودن شناخته می شود. می‌ توانید به عنوان یک شیر پاک کن برای افزایش سلامت پوست هم استفاده کنید.

بهبود گردش خون

مطالعات نشان داده است که مصرف سرکه سیب می‌تواند به کاهش نشانه‌ های رگه ای واریسی کمک کند. سرکه سیب را با روغن فندق ترکیب کنید و به صورت دایره‌ای بر روی رگ های واریسی مالش دهید تا نشانه های آن را کمتر کنید.

درمان زگیل

یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به صورت مستقیم برای زگیل ها قرار دهید و بر روی آن را با یک بانداژ بپوشانید و اجازه دهید که یک شب باقی بماند. ممکن است این کار زمان بر باشد اما با چندین بار تکرار باعث می شود که زگیل ها برای همیشه از بین برود.

بهبود خراش گزنه

درمان طبیعی برای تسکین جای زخم گزنه می باشد. سرکه سیب حاوی پتاسیم می باشد و به کاهش جای ورم ناشی از گزنه کمک می کند. برای این کار ۱ قاشق چای خوری از سرکه سیب را مستقیماً بر روی پوست خود بریزید و این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

از بین برنده حشرات

اگر گربه یا سگ شما دست از خارش خود بر نمی دارد٬  به جای استفاده از حشره کش های شیمیایی از سرکه سیب به عنوان درمان استفاده کنید. مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را با یکدیگر ترکیب کنید و درون یک اسپری بریزید و روزی یک بار بر روی کرک گربه یا سگ خود اسپری کنید تا زمانی که تمام حشرات از بین بروند. همچنین شما می توانید این مخلوط خانگی را بر روی تن خود اسپری کنید تا از شر حشرات موذی در امان باشید.

سرکه سیب برای لاغری و سلامتی + بیشتر بدانیم

 

کاهش وزن سریع تر

سرکه سیب می تواند باعث افزایش سیری و کاهش اشتها در شروع کاهش وزن شود.

کاهش رفلکس معده و سوزش قلب

بسیاری از افراد به خاطر  کم شدن اسید معده تجربه رفلکس معده را پیدا می کنند.سرکه سیب  باعث افزایش اسید معده می ‌شود و از بازگشت اسید به مری جلوگیری می کند و همچنین نشانه های سوزش قلب را کاهش می دهد.برای گرفتن بهترین نتیجه سرکه سیب را درست قبل از وعده غذایی خود مصرف کنید.۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از سرکه سیب را در ۳۰۰ میلی لیتر آب بریزید تا باعث درمان رفلکس معده شود.

سفید کننده دندان

سرکه سیب حتی باعث سفیدی دندان ها هم می شود.برای گرفتن بهترین نتیجه با سرکه سیب مسواک بزنید و دهان خود را آبکشی کنید.به خاطر داشته باشید که زیاده روی در انجام این کار باعث خورده شدن مینای دندان می شود بنابراین هفته ای یکی دو بار این کار را انجام دهید.

تسکین دادن نشانه های سرماخوردگی

اگر احساس می کنید آبریزش بینی شما شروع شده است چند قاشق سرکه سیب بسیار مفید برای درمان نشانه های سرما خوردگی می باشد.به این خاطر که سرکه سیب حاوی باکتری های مفید می باشد و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

پایین آورنده فشار خون 

استیک اسید موجود در سرکه سیب باعث کاهش فشار خون و کمک به بهبود سلامت قلب می شود. برای کسب بهترین نتیجه یک قاشق سرکه سیب را در ۳۰۰ میلی لیتر آب بریزید و روزانه ۳ بار به منظور کاهش فشار خون استفاده کنید.

رفع مسمومیت

هنگام مسمومیت سرکه سیب باعث تعادل ph بدن و افزایش گردش خون می شود و به شما در رفع مسمومیت کمک می کند.برای درمان مسمومیت یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را روزانه چندین نوبت مصرف کنید.

سخن آخر

در این مقاله در خصوص سرکه سیب برای لاغری و سلامتی و نکات مهم در این مورد با شما صحبت شد.

شما می‌ توانید برای بهرمندی از یک رژیم خوب به وب سایت دکتر فود مراجعه نمایید. همچنین شعب دکتر فود از بهترین شعب در راستای بهترین کلینیک لاغری با دستگاه هستند که با توجه به توضیحات می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آدرس شعب دکتر فود:

شعبه یک تهران: سعادت آباد، سروغربی (بین میدان کتاب و پاکنژاد)

شعبه دو تهران: مترو شریعتی، کوچه بهشت یکم

شعبه سه تهران: تهرانپارس، روبروی فست فود پرپروک

شماره تماس:

۰۲۱۹۱۳۰۹۰۶۸

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست