نیمی از غلات خود را ، از غلات کامل انتخاب کنید!

مشکلات گوارشی

(چرا که تاثیر به سزایی در درمان و پیشگیری از یبوست دارد.)

آیا میدانستید که حدود 30 درصد از ایرانی ها دچار یبوست هستند؟

یبوست

امروز قراره تو این مقاله یک راهکار ساده و کاربردی در جهت پیشگیری یبوست رو یاد بگیریم.

به طور کلی سالم خوری در هر سنی مهم است. انواع میوه ها، سبزیجات، دانه، غذاهای پروتئینی و جایگزین های شیری یا غنی شده را در طول روز مصرف کنید. هنگام تصمیم گیری برای اینکه از چه دانه ها و مواد غذایی استفاده کنید با این نکات شروع کنید،گزینه هایی که مملو از مواد مغذی و محدود از قند و نمک هست را انتخاب کنید.

سالم خوری

در صبحانه خود از غلات کامل استفاده کنید.

در هنگام خرید نان برای صبحانه ،نان های سبوس دار و نان جو خریداری کنید.به علاوه میتوانید از اوت میل در وعده صبحانه استفاده کنید.ممکن است مصرف اوت میل چون دانه ی جدید در وعده ی صبحانه ی شما هستش برای شما متفاوت باشد و از مصرف آن منصرف بشید اما بهتون قول میدم پس از مصرف آن نظرتون تغییر کنه و عاشقش بشید.

غلات کامل

از ظرف غذای چند لایه خود لذت ببرید!

برای لذت بخش تر کردن وعده غذایی خود میتونید چند لایه از غلات و مواد غذایی مختلف رو ترکیب کنید و یک وعده ب غذایی جذاب رو رقم بزنید . مثلا از تریب لایه لایه ی دانه ی چیا و جو دو سر پرک و شیر و ماست یونانی و عسل و دارچین و موز استفاده کنید و از وعده ی غذایی خود لذت ببرید.

نوع نان مصرفی خود را تغییر دهید!

در هنگام خرید انتخاب شما نان های سبوس دار و قهوه ای و نان جو و حتی برنج قهوه ای باشد .

نان مصرفی

وعده شام را از غلات کامل انتخاب کنید!

برای وعده شام میتوانید از پاستای سبوس دار یا برنج قهوه ای استفاده کنید . مواد غذایی سبوس دار از نظر طعم تفاوت ناچیزی با غلات بدون سبوس دارند.پیشنهاد من اینه که در طول هفته 5 روز از غلات سبوس دار و دو روز از غلات بدون سبوس استفاده کنید.

وعده شام

دانه های جدید را امتحان کنید!

دستورهای غذایی جدید را با دانه هایی مثل کینوآ و آمارانت امتحان کنید. دانه ها بسیار متنوع هستند و همچنین حاوی مواد مغذی زیادی هستند که باعث شده جایگاه و ارزش غذایی خاصی داشته باشند.

از غذاهای بیرون استفاده نکنید!

شما میتوانید با استفاده از آرد گندم کامل در منزل پیتزا و حتی کوکی و شیرینی های مختلف درست کنید و از سلامت غذای خود لذت ببرید.

مزایای سالم خوری به مرور زمان و به صورت کم کم تاثیرات چشمیگیری در سلامت شما بوجود می آورد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست