چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها

کاهش وزنافزایش وزن

چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها امروزه داروهای مختلفی برای لاغری و کاهش وزن در بازار موجود هستند که اغلب غیرقانونی و دارای عوارض جبران ناپذیر زیادی هستند.

در این مقاله یکی  از این قرص های لاغری و عوارض آن را بررسی می کنیم.

چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها
چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها

قرص Slim Max دارویی است که نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای دنیا هم مصرف می‌شود. اما این همه‌گیری در مصرف به معنای خوب بودن آن نیست. استفاده از این قرص خطرناک برای لاغر شدن و کاهش وزن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) کسانی که قصد لاغری دارندد، باید از خرید و مصرف قرص Slim Max خودداری کنند.

تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی FDA تأیید کرده که Slim Max حاوی سیبوترامین است. سیبوترامین یک ماده کنترل شده است که در سال ۲۰۱۰ به دلایل خطرآفرین بودن برای سلامت بدن، از بازار حذف شد. این محصول تهدیدی برای مصرف کنندگانی است که قصد دارند لاغر شوند. زیرا سیبوترامین فشار خون ویا ضربان نبض را در برخی از بیماران افزایش می‌دهد.

حتی مصرف قرص لاغری اسلیم مکس می‌تواند برای بیماران مبتلا به عروق کرونر، آریتمی یا کسانی که سابقه سکته مغزی و نارسایی قلبی دارند، به شدت خطرناک باشد. همچنین مصرف این قرص با سایر داروهایی که مصرف می‌شود، زندگی مصرف‌کننده را تهدید می‌کند.

چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها
چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها

مواد موجود در قرص لاغری اسلیم مکس

طبق تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی سازمان غذا و داروی آمریکا، قرص Slim Max حاوی فنل فتالئین است. ماده فنل فتالین تا سال ۱۹۹۹ جزء برخی از محصولات ملین بدون نسخه محسوب می‌شود.

به طوری که متخصصات در ایالات متحده تاکید داشتند تمامی کسانی که فنل فتالین در منزل دارند، باید آن را فوراً دور بریزند. حالا تصور کنید برخلاف ادعای تبلیغات پوچ تولیدکنندگان، مصرف اسلیم مکس چه بلایی می‌تواند بر سر شما بیاورد.

در حال حاضر افراد سودجو از فن فتالین برای تولید قرص‌های لاغری و حتی داروهای افزایش میل جنسی استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف این داروها باعث بروز مشکلات و عوارض زیر می‌شود:

  1. تولید آدرنالین مصنوعی بیش از حد در مغز و احتمال بروز خونریزی مغزی
  2. افزایش فشار خون
  3. تشنج
  4. خطر مشکلات جدی قلبی عروقی
  5. آریتمی ها، حمله قلبی
  6. سکته مغزی
  7. وحشت‌زدگی بی‌دلیل

وجود آمفتامین در اسلیم مکس

آمفتامین (شیشه) نوعی ماده مخدر خطرناک و اعتیادآور است که مصرف آن عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد. در کوتاه مدت شما با مصرف این قرص احساس سرخوشی، کاهش اشتها و لاغری را تجربه می‌کنید.

اما بعد از مدتی به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنید. طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا تاکنون ۳ مورد ایست قلبی در نتیجه مصرف قرص لاغری اسلیم مکس گزارش شده است.

وجود دینیتروفنول و DNP در اسلیم مکس

از دیگر موادی که برای ساخت قرص‌های Slim Max استفاده می‌شود، ماده دینیتروفنول و DNP است. تاکنون بیش از ۶۳ مرگ در نتیجه مصرف قرص‌های حاوی این مواد گزارش شده است. گفته می‌شود این داروها ضدافسردگی نیز هستند که بسیاری را برای خرید این داروها و مقابله با مشکلات روحی ترغیب می‌کند.

یکی از عوارض قرص لاغری اسلیم مکس تولید سم در کبد است. ماده DNP موجود در این دارو برای افزایش تولید گرما در سلول‌های بدن طراحی استفاده می‌شود. بنابراین متابولیسم را بالا می‌برد و وزن را کاهش می‌دهد. اما این همه ماجرا نیست و در پشت آن اتفاقات خطرناکی رخ می‌دهد.

مصرف ماده DNP برای چندین کشور از جمله انگلستان ممنوع است. این ماده در اصل برای تولید رنگ، مواد منفجره و آفت‌کش کاربرد دارد. حالا شما تصور کنید استفادده از آن برای تولید قرص لاغری Slim Max چه عوارضی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

همچنین برای تولید این دارو از بومتانید استفاده می‌شود. این ماده تمام آب را از بدن خارج می‌کند. لاغری با اسلیم مکس در واقع به دلیل کاهش شدید آب بدن است و چربی‌ها در بسیاری از مواقع تغییری نمی‌کنند.

چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها
چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها

نظرات در مورد قرص اسلیم مکس

طبق گفته مصرف کنندگان مصرف این دارو با هر هدفی که باشد، باعث بروز عوارض زیر می‌شود:

  1. آب مروارید
  2. نارسایی کبد
  3. ضربان قلب سریع یا نامنظم
  4. آسیب به سیستم عصبی
  5. ضایعات پوستی از جمله کهیر
  6. بی‌خوابی
  7. افزایش دمای بدن و احساس تب

طبق نظرات در مورد قرص اسلیم مکس مصرف این دارو باعث کاهش دفعات ادرار و کاهش وزن سریع می‌شود. برخی از مصرف‌کنندگان گفته بودند با استفاده از این قرص توانسته‌اند در مدت کوتاه لاغر شوند. اما این لاغری عوارض دیگری مثل حالت تهوع، استفراغ، گیجی، خواب آلودگی و گرفتگی عضلات را به دنبال داشته است.

اسلیم مکس و ریزش مو

از آنجایی که مصرف این دارو باعث کاهش شدید آب بدن می‌شود و از طرفی اشتها نیز کاهش می‌یابد، ریزش شدید مو را به دنبال دارد. به طور کلی کاهش وزن غیر اصولی تا حد زیادی باعث ریزش مو می‌شود. زیر ویتامین‌ها، املاح و آهن ذخیره شدن بدن از بین می‌رود و تغذیه فولیکول‌های مو کمتر می‌شود. بنابراین اسلیم مکس و ریزش مو با هم رابطه مستقیم دارند.

تاثیر قرص اسلیم مکس بر قاعدگی

طبق نظرات در مورد قرص اسلیم مکس مصرف این دارو در بانوان سیکل پریود را برهم می‌زند. برخی از فروشندگان در تبلیغات عنوان می‌کنند این عارضه موقتی است و بعد از مدتی سیکل قاعدگی به حالت نرمال خود باز‌می‌گردد. اما چنین چیزی وجود ندارد.

چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها
چرا برای لاغری نباید قرص بخوریم؟+راهکارها

نتیجه آخر

به بهای لاغر شدن، سلامت خود را فدا نکنید. همچنین فریب تبلیغات داروهای گیاهی برای لاغری را نخورید. بهترین روش برای کاهش وزن و لاغری، ورزش و رژیم غذایی مناسب و اصولی است.

دکترفود تیمی تخصصی از متخصصان تغذیه است که برای شما برنامه غذایی اصولی تنظیم میکنند تا بدون هیچ عارضه ای به وزن ایده ال برسید.

منبع: سازمان غذا و داروی آمریکا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست