اهمیت صبحانه در ورزشکاران

ورزشکاران

بسیاری از مردم صبحانه را به خاطر کمبود اشتها، وقت، تنبلی و یا ایده نادرست کاهش وزن صرف نمی کنند.با این حال، این غذا مهم ترین وعده در روز است چون به ما کمک می کند روز را با انرژی، سرزندگی و حال خوب شروع کنیم. هم چنین خوردن صبحانه خوب به شما کمک می کند وزن کم کنید. مهمترين وعده غذايي در كودكان كه باعث تحرك و تمركز ذهني و يادگيري ميشود و در بزرگسالان قند خون را تثبيت و اشتها و انرژي بدن را كنترل ميكند صبحانه است .

دلیل نیاز به صبحانه قبل از تمرین صبحگاهی چیست؟ برخی از افراد فقط با شکم خالی تمرین می‌کنند و برخی دیگر معتقدند که باید قبل از هر کاری یک وعده غذایی کامل خورد. اما علم درباره غذا خوردن قبل از تمرین صبح چه می‌گوید؟ مطالعات انجام شده بیشتر موافق این هستند که شما باید قبل از هر ورزشی غذا بخورید. با این حال قطعا رفتن به محل تمرین یا باشگاه بلافاصله بعد از غذا خوردن درست نیست، چرا که لازم است حداقل یک ساعت به بدنمان زمان بدهیم تا غذا هضم شود.

ممکن است بخواهید از یک صبحانه دلچسب صرف نظر کنید. غذاهای سنگین می‌توانند منجر به احساس نفخ یا احساس ناخوشایند در طول تمرین شوند. در عوض مصرف صبحانه‌های سبک یا نوشیدنی‌‌‌‌‌های ورزشی توصیه می‌شود. برای خوردن وعده‌های غذایی سنگین توصیه می‌شود سه ساعت قبل از تمرین غذا بخورید و وعده‌های غذایی کوچک یا میان وعده حدود یک ساعت قبل میل شود. با این کار احساس کندی نمی‌کنید و انرژی لازم برای تمرین شما تامین خواهد شد. بعضی از افراد وقت آن را ندارند که صبحانه بخورند و سپس ورزش کنند.

خیلی‌ها صبحانه خوردن را دوست ندارند یا احساس گرسنگی نمی‌کنند. هر شخصی متفاوت است، ممکن است بدون اینکه اول صبح چیزی بخورید حالتان خوب باشد و بتوانید تمرین کنید. با این حال، خوردن صبحانه هر روز نه تنها برای ورزش بلکه برای کنترل وزن و عملکرد مغز نیز ضروریست.

چرا ورزش با شکم خالی توصیه نمیشود؟

هورمون استرس (کورتیزول) در ابتدای صبح در سطح بالایی قرار دارد و فعالیت‌های ورزشی نیز برای بدن استرس زا طلقی شده و منجر به ترشح کورتیزول بیشتر خواهند شد. این سطح بالای کورتیزول موجب تجزیه عضلات به عنوان پروتئین بدن و تبدیل آن به گلوکوز خواهد شد. این موضوع علاوه بر عضله سوزی در حین تمرین موجب ایجاد اختلال در سیستم ایمنی نیز خواهد شد. به همین دلیل صرف یک صبحانه سبک قبل از ورزش صبحگاهی توصیه می‌شود.

چگونه سبک غذا خوردن و تغذیه میتواند سبک زندگی شما را تغییر دهد؟

مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد به طور کلی تغذیه قبل و بعد از تمرین به بدن سوخت لازم را می‌دهد و به بهبود عضلات کمک می کند. نوشیدن یا خوردن کربوهیدرات قبل از ورزش عملکرد شما را به طور کلی بهبود می‌بخشد. این ممکن است به شما اجازه دهد با شدت بیشتر و مدت زمان طولانی‌تری ورزش کنید.

چرا صبحانه خوردن ضروری است؟

۱– توازن انسولین بدن را حفظ می کند .
۲ – اعمال بدن را تنظیم می کند .
۳ – علاقه مفرط به خوردن مواد قندی و نشاسته ای را کم می کند .
۴ – گلوکز بدن را متعادل نگه می دارد و در نتیجه جریان انرژی را ثابت می کند .
۵ – به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند .
۶ – تمرکز ، هوش و فعالیت ذهنی را تقویت می کند .
۷ – خلق و خو را آرام می کند .
۸ – از ضعف و خستگی مفرط در طول روز جلو گیری می کند ..
۹– از یبوست جلوگیری می کند.
۱۰– اشتها ، گرسنگی و حرص به غذا خوردن را تنظیم می کند .
۱۱– فرد را در طول روز شاداب تر نگه می دارد.


یک صبحانه سالم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
کربوهیدرات های پیچیده ( غلات کامل، نان سبوس دار )🍞
پروتئین های با کیفیت ( تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر، حبوبات، دانه ها )🧀🍳🥚
چربی های سالم ( آجیل ها، کره بادام زمینی )🥑
غذاهای گیاهی ( میوه، سبزیجات )🥗🍓

صبحانه در ورزشکاران

برای اطلاعات بیشتر به سایت آپارات دکترفود مراجعه بفرمایید.

https://www.aparat.com/Drfoodclinic/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9%20%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%81%D9%88%D8%AF

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست