بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان

سالمندان
بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان
بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان

تغذیه ی مناسب در هر دوره ای اهمیت دارد اما در زمان سالمندی به دلیل کاهش توان دریافت مواد غذایی به علت های مختلفی مثل مشکلات گوارشی ، مشکلات جویدن ، عدم توان در خرید و .. مصرف مواد غذایی مفید بیشتر از قبل اهمیت پیدا میکند.
نوشیدنی برای سالمندان در سلامت آن‌ها بسیار حیاتی است چون کم آبی مشکل رایج اغلب افراد مسن است.
کم آبی یا دهیدراته شدن بدن به معنای این است که در رگ ها و سلول‌ های فرد مایعات کافی وجود ندارد. بدن ، مایعات را از طریق غذا و نوشیدنی دریافت میکند و از طریق ادرار، تعریق و دیگر کارکردها از دست میدهد. اگر آبی که از دست می‌دهیم ، بیشتر از آب مصرفی باشد ، بدن دچار کم‌ آبی میشود.
در این مقاله با بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان آشنا میشویم.

بهترین نوشیدنی برای سالمندان

آب

بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان
بهترین نوشیدنی برای سالمندان : آب

آب ، نوشیدنی اصلی است که همه باید مصرف کنند. فواید مصرف آب نسبت به نوشیدنی ‌های دیگر بیشتر است. آب ، یک نوشیدنی طبیعی است که طول عمر را افزایش می‌ دهد، موجب عملکرد درست کلیه‌ ها و کبد می شود و آبرسان خوبی برای بدن است.

آب غنی شده
آب غنی شده ، در میان سالمندان طرفداران زیادی دارد.
این آب ، مانند آب معمولی ، دارای مزایای بسیار زیادی است اما شما می‌توانید آن را در طعم های مختلفی خریداری کنید.
افزودن خیار، انواع توت‌ ها، نعنا یا لیمو تفاوت زیادی در طعم آب ایجاد و ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان ها را به نوشیدنی شما اضافه می‌کند.

چای سبز

بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان
بهترین نوشیدنی برای سالمندان : چای سبز

اگر به نوشیدنی‌ های کافئین‌دار علاقمند هستید ، چای سبز بهترین انتخاب است. چای ، همان تاثیر مهیج قهوه را بدون اثرات منفی آن دارد.
چای سبز، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ، سموم بدن را از بین می برد و از برخی از سرطان ها جلوگیری می ‌کند. همچنین ، این نوشیدنی طعم مطبوعی دارد ، عملکرد روده ها را بهبود می ‌دهد و آبرسان خوبی برای بدن است.

آب پرتقال

بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان
بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان : آب پرتقال

آب پرتقال، مزایای زیادی برای سالمندان دارد.
نوشیدن روزانه یک لیوان (در حدود ۲۳۰ میلی‌ لیتر) آب پرتقال همراه صبحانه ، سیستم ایمنی فرد سالمند را بهبود می دهد و بدن او را در برابر سرماخوردگی ، بیماری ها و سرطان حفظ می کند.
آب پرتقال سرشار از ویتامین C و E است و حاوی پتاسیم نیز هست. توجه داشته باشید که آب پرتقالی که فرد سالمند می ‌نوشد ، کنستانتره نباشد چون این نوع آب میوه‌ ها دارای قند غیرضروی هستند که برای سلامتی ضرر دارند.

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت، مزایایی شبیه آب پرتقال دارد. هرچند که آب گریپ فروت طبیعی دارای شاخص گلیسمی پایین و سرشار از آنتی اکسیدان است وخاصیت ضد پیری دارد. همچنین، این نوشیدنی سالم به سلامت پوست شما کمک می‌­کند و با سرطان و سایر بیماری‌ها مبارزه می‌ کند.
اما باید توجه کنید گریپ فروت با داروهای زیادی تداخل ایجاد میکند و قبل از مصرف حتما باید با پزشک یا مشاور تغذیه ی خود مشورت کنید.

نعنا

بهترین نوشیدنی ها برای سالمندان
بهترین نوشیدنی برای سالمندان : نعنا

یکی از پرکاربردترین عرقیات گیاهی برای سالمندان عرق نعناع است که برای تسکین دردها و بیماری‌های گوارشی مانند نفخ ، اسهال ، تهوع و معده درد که بسیاری از سالمندان به آن دچار هستند به شکل عرق و دمنوش به کار می‌رود.
نعناع را به صورت دمنوش، اسانس، پودر، خشک شده و… مصرف می‌کنند. سالمندان بهتر است برای درمان یبوست، نعناع را به‌صورت دمنوش و عرق مصرف کنند. همچنین برخی افراد از مخلوط خشک شده یا عرق نعناع با ماست و دوغ برای درمان یبوست استفاده می‌کنند.
عرق نعناع خاصیت چربی‌سوزی بالایی هم دارد و سالمندان می‌توانند از آن برای کاهش وزن استفاده کنند.

کلام آخر

کم‌ آبی مشکل رایج اغلب سالمندان است زیرا با افزایش سن ، تمایل افراد به نوشیدن آب و دیگر مایعات به دلایل مختلفی کاهش پیدا می ‌کند.
در این مقاله ، انواع بهترین نوشیدنی برای سالمندان را معرفی کردیم تا بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم تا آب بیشتری را به بدن خود برسانند و وضعیت سلامتی خود را ارتقا دهند.

پیج اینستاگرام : drfoodclinic@
تلگرام ما : https://t.me/drfoodclinic

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست