خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

دیابت

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

 در این مقاله به ارتباط لبنیات در بیماران دیابتی خواهیم پرداخت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد:
مصرف مستمر و کافی شیر و فرآورده‌های لبنی نقش بسیار مهمی در کاهش بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، بیماری‌های لثه و دندان، فشار خون، دیابت، نقرس، سرطان روده، سرطان سینه، عوارض ناشی از قاعدگی، چاقی و.. به دنبال خواهد داشت. لذا از خواص بینظیر آن غافل نشوید و بدونید که میتونه یک میان وعده ی عالی برای افراد سالم باشه و افراد بیمار با توجه به بیماریشون میتونن از لبنیات به مقداری که براشون مشخص میشه استفاده کنن.

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت
خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

استفاده مدام و کافی از شیر و ماست و دوغ علاوه بر تامین عمده نیاز‌های سلولی بدن، کلسیم مورد نیاز و فسفر خون و افزایش قد، تنظیم فشار خون، افزایش هوشیاری و IQ و قدرت یادگیری، سلامت لثه و دندان و استحکام استخوان ,   و دندان به ویژه در کودکان و افرادی که در سنین رشد قرار دارند همچنین افزایش قدرت بینایی، افزایش توان کاری، طول عمر و پیشگیری از کار افتادگی و بسیاری از بیماری ها  .. را موجب می‌شود.

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

شیر دیر هضم است و برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است و ضمن تامین نیاز‌های بدن به عنوان وعده غذایی یا میان وعده هیچگونه ضرری برای مبتلایان به دیابت و قند خون ندارد. حتی برخی مطالعات از تاثیر لبنیات در افزایش انسولین خون دلالت میکند همچنین هر چقدر مصرف لبنیات از سنین پایین تری شروع شود تاثیر بیشتری در پیشگیری از دیابت نوع ۲ دارد که این یک استراتژی عالی برای کودکانی است که والدین آنها دیابت دارند و خودشان در معرض ابتلا می باشند.

از هر ۳ فرد مبتلا به دیابت در ۲ نفر فشارخون بالاتر از حد طبیعی است. ابتلا به فشارخون بالا احتمال سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می دهد.

غذاهای حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم به کاهش فشارخون کمک می کنند. بنابراین، مصرف لبنیات به عنوان منبع خوب کلسیم می تواند برای این افراد مفید باشد.

لبنیات ودیابت
لبنیات ودیابت

دیابت و لبنیات:

  1. مصرف ماست به علت داشتن پروبیوتیک می تواند یک انتخاب مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت باشد. شواهد علمی در مورد خواص لبنیات نشان می دهد پروبیوتیک ها تاثیر مثبتی بر روی سلامت روده داشته و به عملکرد مناسب انسولین و کنترل قند خون کمک می کنند لذا می تواند انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی باشد.
  2. بر اساس مطالعات انجام گرفته بر روی افراد دیابتی  ارتباط بین مصرف شیر در وعده صبحانه بر روی میزان قند خون و احساس سیری نشان دهنده تاثیر مثبت این محصول در کنترل بهتر دیابت نوع ۲ و لاغری که برای دیابت بسیار کمک کننده است می باشد . مصرف شیر در وعده صبحانه می تواند به کاهش قند خون کمک کند.

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

ارزش لبنیات
ارزش لبنیات

ميزان ويتامين D در اين شير‌ها زياد نيست و يك ليوان شير در روز ويتامين D مورد نياز بدن را تامين نمي‌كند، از اين‌رو همچنان توصيه مي‌شود تا در ميان جوانان و نوجوانان قرص ويتامين D توزيع شود تا نياز ماهانه آنان را پاسخگو باشد. بهره‌گيري از نور خورشيد به‌طور روزانه براي زنان توصيه مي‌شود. روزانه 10 تا 15 دقيقه تابش مستقيم نور خورشيد به‌صورت و پشت‌ دست‌ها مي‌تواند نياز روزمره ما به ويتامين D را تامين كند.

توصیه به مصرف لبنیات کم چرب می باشد البته مطالعات نتایج متفاوتی را برای تاثیر لبنیات پرچرب برای لفراد دیابتی در نظر گرفتند

خواص شگفت انگیز لبنیات در دیابت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست