ورزش برای کمر درد

ورزش برای کمر درد
ورزش برای کمر درد

معمولا مشکلاتی مثل کمردرد درمان های خاص و قطعی ندارند. اما برخی از ورزش ها و فعالیت های فیزیکی وجود دارد که می تواند به درمان کمر در کمک کند. همچنین برخی از فعالیت های فیزیکی نیز وجود دارد که می تواند درد کمر شما را افزایش دهد و بهتر است از آن ها بپرهیزید.

اگر شما هم از کمردرد رنج می برید در ادامه با دکترفود همراه باشید تا ورزش هایی که منجر به بهبودی درد کمر می شوند را برای شما به صورت کامل بازگو کنیم.

دکترفود
دکترفود

ورزش هایی برای کمر درد جهت بازگشت به فعالیت های روزانه

اگر تصور می کنید که برای درمان کمر درد خود باید استراحت مطلق داشته باشید و هیچ فعالیتی نکنید، کاملا در اشتباه هستید.

پزشکان بر این باورند، افرادی که کمر خود را جراحی می کنند پس از عمل جراحی باید ورزش هایی را برای کمر درد انجام دهند. البته این افراد باید تمریناتی را انجام دهند که برای درد کمر آنها مفید واقع شود. بیشتر عواملی که منجر به کمر درد  شده اند با برخی از حرکات کششی، حرکات استقامتی عضلانی و تمریناتی که بسته به مشکل جسمانی شما در نظر گرفته می شود، بهبود خواهند یافت.

با اجرای تمرینات اصلاحی یا ورزش هایی که منجر به تقویت عضلات شما و در نهایت محافظت از ستون فقرات و تعادل وزن شما می شود؛ احتمال ایجاد درد در کمر خود را کاهش می دهید.

در ادامه چند نمونه از ورزش هایی که باعث بهبود کمر درد می شود را به شما معرفی خواهیم‌ کرد.

ورزش برای کمر درد
ورزش برای کمر درد

یوگا بهترین ورزش برای درمان کمردرد

یوگا در بین تمریناتی که منجر به بهبودی کمر در می شود، بسیار موثرتر است. تمرینات یوگا همراه با توپ عملکرد و نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت. اگر مربی شما محدودیت تمرینات شما را بداند به راحتی می تواند ورزش هایی را جهت کمر درد در نظر بگیرد که باعث بهبودی درد در ناحیه کمر شما شود.

ورزش هایی برای کمر درد که همراه با حرکات کششی و قدرتی باشد می تواند برای بهبود درد های شما موثر واقع شوند. توپی که شما باید در هنگام یوگا استفاده کنید، توپی مخصوص برای تمرینات یوگا است. توپ های یوگا به عنوان توپ های سوئیسی شناخته می شوند.

توپ های سوئیسی جهت ورزش برای کمر درد بسیار مفید هستند. این نوع توپ ها سایزهای بزرگی داشته و برای بسیاری از درمان های کششی مناسب هستند. با استفاده از این توپ ها می توانید صد ها تمرینات ورزشی مفید و ورزش هایی برای کمر درد را انجام دهید که منجر به کاهش درد شما خواهد شد.

ورزش برای کمر درد
ورزش برای کمر درد

تمرین قدرتی برای تقویت ستون فقرات

شما برای مراقبت از ستون فقرات خود باید عضله های پشت خود را توسط ورزش هایی برای کمردرد تقویت کنید. جهت تقویت عضلات کمر خود باید تمرینات به خصوصی را انجام دهید. جهت دریافت برنامه ورزش های کمردرد باید مشکل را با پزشک و فیزیوتراپ در میان بگذارید تا متناسب با مشکلات شما تمرین های مخصوص را جهت کاهش کمر درد بدهد.

یکی از فعالیت های خوبی که می توانید به عنوان ورزش مناسب برای کمر درد از آن استفاده کنید به این گونه است که باید در ابتدا به کمر خوابیده و زانو خود را به صورت خمیده به سمت داخل شکم خود بکشید. با انجام این حرکت ماهیچه شکم خود را محکم کنید تا بتوانید کمر خود را به راحتی در هنگام دراز کشیدن صاف نگه دارید.

این حالت را در ۵ ثانیه نگه دارید و سپس تکرار کنید. این کار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید. با انجام دادن این حرکت به صورت روزانه می توانید درد کمر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

تقویت ستون فقرات
تقویت ستون فقرات

حرکات کششی برای تقویت عضلات کمر

جهت تقویت عضلات کمر، حرکات کششی به خصوص وجود دارند که باید به صورت روزانه آنها را انجام دهید تا منجر به بهبودی درد در کمر شما شود. برای انجام ورزش هایی برای کمر درد یا حرکات کششی باید در ابتدا به پشت خوابیده و زانو خود را به صورت خمیده به سمت قفسه سینه خود بکشید به طوری که یکی از پاهای شما صاف روی زمین قرار بگیرد.

در هنگام انجام  ورزش هایی برای کمر درد، پشت شما باید بر سطح زمین کاملا صاف باشد. سپس این حرکت را با پای دیگر خود تکرار کنید. در حین انجام این فعالیت ها کشش های همسترینگ شما آغاز می شود. این حرکات را باید ۲۰ ثانیه نگه دارید و دوباره تکرار کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که باید قبل از انجام این گونه حرکات بدن خود را گرم نگه دارید. برخی از حرکات کششی وجود دارند که درد کمر شما را تشدید می کنند، به این نوع حرکات کششی توجه داشته باشید تا این گونه تمرینات را انجام ندهید.

تقویت عضلات کمر
تقویت عضلات کمر

به طور کلی بهتر است برنامه ای را اجرا کنید که زیر نظر متخصص ورزشی یا فیزیوتراپ برای شما تنظیم شده باشد. برای این منظور می توانید از تیم ورزشی دکتر فود نیز کمک بگیرید.

شاد و سلامت باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست