کاهش وزن سریع؛6 دلیل برای این که در مدت زمان کوتاه وزن زیادی کم نکنیم

کاهش وزن

کاهش وزن سریع،مطمئنا شما هم تبلیغات زیاد پیج ها و سایت های مختلف راجع به کاهش وزن را دیده اید :

10 کیلو گرم کاهش وزن در یک ماه !!!

در کمتر از سه ماه 25 کیلو گرم وزن کم کنید !!!

هر فرد چاق یا دارای اضافه وزن با دیدن این تبلیغات وسوسه می شود و احتمال اینکه از آنها پکیج های لاغری تهیه کند ، خیلی زیاد است .

از آن طرف همیشه افرادی هستند که از متخصصین تغذیه خود رژیمی میخواهند که وزن زیادی را در مدت کوتاه از آنها کم می کند .

اما عقل سلیم حکم میکند که در مورد سلامت بدن خود ، همیشه جویای حرف و نظر علم باشید .

از دیدگاه علمی، فردی که قصد کاهش وزن دارد، بیشتر از 4 کیلو گرم در ماه نباید وزن کم کند . رژیم هایی که در مدت زمان کوتاه ، وزن زیادی از شما کم می کنند ، به سلامتی شما آسیب جدی وارد می کنند .

کاهش وزن سریع
کاهش وزن سریع

شش دلیل اساسی برای این امر وجود دارد :

  1. رژیم های بسیار کم کالری ، از نظر کالری و ویتامین ، املاح و گاها پروتئین بسیار ضعیف هستند و در طولانی مدت فرد را دچار کمبود های تغذیه ای می کنند .احتمال ابتلا به بیماری های بسیاری در صورت کمبود دریافت مواد غذایی در افراد دنبال کننده این رژیم ها وجود دارد . بارزترین عارضه کمبود دریافت مواد غذایی در اثر استفاده از این رژیم ها ریزش مو است .
  2. در این رژیم ها از مصرف مواد غذایی مورد علاقه تان محروم هستید . موفقیت این مدل رژیم ها ، در گرو حذف گروه های مختلف مواد غذایی است و بدین ترتیب شما مجاز به مصرف همه مدل مواد غذایی نیستید . در صورتی که در رژیم های متعادل و علمی غذایی ، رژیم بر اساس عادات غذایی و سلیقه شما تنظیم می شود و شما آموزش می بینید که از هر مدل غذا ، چه میزان دریافت کنید .
  3. در این برنامه ها بایستی متحمل گرسنگی طاقت فرسا و طولانی مدت شوید . به این علت که در این گونه رژیم ها ملزم به حذف برخی از وعده های غذایی می شوید . خوب است بدانید که در رژیم های علمی به مصرف میان وعده ها و مصرف منظم وعده های اصلی غذایی تاکید ویژه می شود .
  4. در صورت استفاده از این رژیم ها ، منتظر باشید که با کنار گذاشتن شان میزان زیادی از وزن کم شده به سرعت بر گردد . به این علت که شما به صورت طولانی مدت نمی توانید از چنین برنامه هایی تبعیت کنید . در مقابل رژیم های علمی هستند که در قالب عادات غذایی مناسب، با زندگی شما پیوند می خورند .
  5. رژیم های غیر اصولی به علت اینکه طیف وسیعی از مواد غذایی را حذف می کنند ، شما را عصبی وکلافه می کنند. مطالعات امروز نشان می دهند که این گونه رژیم ها، روی ارتباط های اجتماعی تاثیر منفی می گذارند .
  6. به طور طبیعی بر اساس قانون سیستم بیولوژیکی بدن، میزان وزنی که در هفته از وزن چربی ها می تواند کم شود نیم تا یک کیلوگرم است . در صورت کاهش وزن بیشتر ، این کاهش از بافت چربی، عضله و آب بدن خواهد بود . در این صورت سیستم ایمنی بدن و متابولیسم بدن دچار نقصان میشود و سلامت فرد تحت تاثیر منفی قرار می گیرد .
کاهش وزن سریع
کاهش وزن سریع

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند. بنابراین برای کاهش وزن خود برنامه ریزی کنید و زمان کافی به آن اختصاص دهید تا در این مسیر هم سلامت ارزشمند شما حفظ شود و هم کاهش وزن ماندگاری داشته باشید.

کاهش وزن سریع؛6 دلیل برای این که در مدت زمان کوتاه وزن زیادی کم نکنیم
کاهش وزن سریع

دکترفود،دکترتغذیه شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست