یوگا کمک کننده به دفع سنگ کلیه در کنار رژیم غذایی

کلیه

اگر به دنبال دفع موثر سنگ های کلیوی هستید رژیم درمانی در کنار یوگا را امتحان کنید!


سنگ کلیه یا نفرولیتیازیس به معنای تشکیل یک ماده معدنی سخت و کریستالی در کلیه ها یا مجاری ادراری است. تخمین زده می شود که از هر 20 نفر یک نفر در دوره ای از زندگی خود دچار سنگ کلیه می شود. هیدراتاسیون ناکافی یکی از دلایل اصلی تشدید علائم و نشانه های سنگ کلیه است.

یوگا
یوگا


علت اصلی سنگ کلیه، هیدراتاسیون ناکافی است. عوامل دیگری مانند سابقه خانوادگی، چاقی، رژیم غذایی با پروتئین بالا، مصرف نمک و شکر اضافی، بیماری التهابی روده و غیره نیز در تشکیل سنگ کلیه نقش دارند.


اگرچه سنگ های کلیه در داخل کلیه تشکیل می شوند، اما به مرور زمان به سایر قسمت های دستگاه ادراری منتقل می شوند. در این مرحله علائم و ناراحتی های سنگ کلیه ظاهر می شود. سنگ کلیه باعث درد شدید در ناحیه کمر می شود. ممکن است علائم دیگری از سنگ کلیه مانند ادرار قرمز رنگ، میل مکرر به ادرار کردن و احساس سوزش هنگام ادرار کردن را تجربه کنید.

یوگا
یوگا


در بسیاری از موارد، درد طاقت‌فرسا در ناحیه کمر به اشتباه تصور می‌شود که یک مشکل معده است. در صورت مشاهده علائم فوق با پزشک متخصص مشورت کنید.
اگر تشخیص داده شد که مبتلا به سنگ کلیه هستید، اجازه ندهید نگرانی بر شما غلبه کند. شما می توانید سنگ کلیه را به طور موثر درمان کنید و تعداد زیادی از درمان ها ساده هستند. خوشحال خواهید شد که بدانید می توانید با یوگای ساده نیز از شر سنگ های کوچک تا متوسط ​​خلاص شوید. در مورد سنگ های کلیه بزرگتر، یوگا می تواند در تسکین درد و سایر علائم بسیار موثر باشد، اما برای تسکین دائمی، نیاز به کمک پزشکی و تغذیه ای دارید.


یوگا برای سنگ کلیه به مقابله موثر با این مشکل کمک می کند. یوگا قرن هاست که به مردم کمک می کند تا زندگی سالمی داشته باشند. می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند و همچنین می تواند به عنوان یک درمان برای بسیاری از مشکلات عمل کند. وقتی صحبت از سنگ کلیه به میان می آید، یوگا می تواند این سنگ ها را نیز تسکین دهد.


یوگا به کشش بدن کمک می کند. اندام های حیاتی را تقویت می کند تا بتوانند به درستی عمل کنند. در بیشتر موارد، یوگا در تسکین درد، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و بیقراری ناشی از سنگ کلیه به طرز شگفت انگیزی مؤثر است.

یوگا
یوگا

چند نمونه از این حرکات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

Ushtra Asana (ژست شتر)


Ushtra Asana یکی از موثرترین حرکات یوگا برای سنگ کلیه است. این حرکت یوگا به بهبود عملکرد اندام های ناحیه شکم کمک می کند. همچنین به گردش خون در کلیه ها کمک می کند و به سم زدایی آنها کمک می کند. Ushtra Asana به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند. اگر قبلاً سنگ کلیه دارید، کمردرد را تسکین می دهد.


مراحل اجرای Ushtra Asana:
ابتدا روی زانوهای خود بنشینید و دستان خود را روی پهلوها نگه دارید.اکنون سعی کنید به آرامی سر و گردن خود را به سمت عقب خم کنید. تا جایی که می توانید بدون هیچ ناراحتی خم شوید.پس از این، سعی کنید پاشنه های خود را با دستان خود نگه دارید.10 ثانیه در این حالت بمانید و به طور طبیعی نفس بکشید.

اوتانپاداسانا (ژست پای بلند شده)

اوتانپاداسانا یک حرکت یوگا موثر برای سنگ کلیه است که با تقویت عضلات پشت، باسن و ناحیه لگن کمک می کند. همچنین به تقویت عضلات شکم کمک می کند. اوتانپاداسانا ماهیچه های شکم را منقبض می کند و در نتیجه عملکرد پانکراس، کلیه ها و کبد را بهبود می بخشد. اگر سنگ کلیه دارید، این آسانا می تواند در تسکین درد بسیار موثر باشد.


مراحل اجرای اوتانپاداسانا:
با دراز کشیدن راحت روی تشک یوگا شروع کنید.بازوهای خود را در کنار بدن نگه دارید، طوری که کف دست ها به سمت پایین باشد.حالا سعی کنید پاهای خود را با زاویه 90 درجه بالا بیاورید.زانوهای خود را خم نکنید و پاها را صاف نگه دارید.این وضعیت را حدود 20 ثانیه نگه دارید.سپس نفس خود را بیرون دهید و پاها را به آرامی پایین بیاورید.

یوگا
یوگا

Pawanmuktasana (ژست تسکین دهنده باد)

اگر مشکلات سنگ کلیه را تجربه می کنید، Pawanmuktasana برای سنگ کلیه می تواند در تسکین درد ناشی از این سنگ ها واقعا مفید باشد. در برخی موارد حتی می تواند به از بین بردن سنگ های کوچک کمک کند. Pawanmuktasana ماهیچه های ناحیه شکم را تقویت می کند و تنش در ناحیه کمر را کاهش می دهد. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد.


مراحل اجرای Pawanmuktasana:
با دراز کشیدن به پشت شروع کنید.به آرامی نفس بکشید و سپس زانوهای خود را به سینه نزدیک کنید.زانوهای خود را با دستان خود ببندید.سر خود را بالا بیاورید و سعی کنید چانه خود را تا زانوهای خود لمس کنید.در این حالت چند نفس طولانی بکشید و سپس در حین بازدم رها کنید.

بوجانگاسانا


بوجانگاسانا یکی دیگر از حرکات یوگا موثر برای سنگ کلیه است. ماهیچه های پشت را تقویت می کند و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. بوجانگاسانا ماهیچه های شکم را منقبض می کند و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد.

همچنین سیستم ادراری را تحریک می کند. بنابراین، تمرین منظم بوجانگاسانا می تواند به کاهش علائم کمک کند.

دکترفود، دکتر تغذیه شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست