آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

دیابت

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

آجیل به میوه های دانه‌ای شکلی گفته می‌شود که بر روی درخت ها، شکوفه ها یا بوته ها رشد می‌کنند و موارد بسیاری را شامل می‌شوند؛ از جمله: پسته، انواع بادام، گردو، فندق، کشمش، سویا و غیره که بسیار مقوی و سرشار از خاصیت هستند.

جیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن
جیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

مغزها

مغزها غنی از فیبر بوده که طبق مطالعات اخیر مصرف روزانه فیبر خوراکی به اندازه توصیه شده می‌تواند به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به سرطان، دیابت، بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد و هممچنین مصرف رژیم غذایی با فیبر زیاد با کاهش وزن و کلسترول بدن همراه است .

مغزها
مغزها

همچنین آجیل ها  اسیدهای چرب اشباع  اندکی دارند همان طور که می دانید اسيدهاي چرب اشباع بالا، در ارتباط با افزايش ابتلا به بيماري هاي قلبي-عروقي، کبد چرب غيرالکلي، مقاومت به انسولين و. . . است پس کاهش مصرف آن کمک شایانی به پیشگیری از این بیماری ها می کند .

مغزها
مغزها

 در نهایت آجیل ها آنتی اکسیدان بالایی دارند. آنتی اکسیدان ها از عوامل مهم تغذیه ای هستند که نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی ما دارند. این مواد رادیکال های آزادی را که ناشی از مصرف انرژی است از بدن پاک می کنند.  مهمترین آنتی اکسیدان های تغذیه ای در خوراکی هایی که مصرف می کنیم به ترتیب ویتامین های E و C هستند.

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

از جمله خواص آجیل برای بدن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به دستگاه گوارش انسان کمک شایان توجهی می‌کند.
  • باعث جلوگیری از دیابت نوع ۲ می‌شود.
  • برای مبارزه با بیماری های قلبی-عروقی و تقویت قلب بسیار مفید است.
  • فشار خون را به خوبی تنظیم می‌کند.
  • آنتی اکسیدان موجود در آن باعث جلوگیری از سرطان های مختلف از جمله سرطان دستگاه گوارش و سرطان پروستات می‌شود.
مغزها
مغزها

این ها فقط چند نمونه کوچک هستنند

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

از آنجا که دیابت ارتباط تنگاتنگی  با سوخت و ساز بدن دارد و رژیم غذایی بخش جدا نشدنی درمان دیابت می باشد داشتن یک رژیم غذایی متعادل شامل مواد آجیلی می‌تواند خطر بروز بیماری های قلبی و گوارشی و از همه مهم تر دیابت  را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

البته مصرف این خوراکی نباید سرخود انجام شود و باید حتما با نظر و مشورت پزشک صورت گیرد؛ چرا که این کار منجر به افزایش گلوکز خون می‌شود و عوارض ناشی از افزایش قند خون می شود که این مورد به خودی خود مشکلاتی را به بار می‌آورد. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از ۴۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند که به راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

دیابت

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

دیابت نوعی بیماری است که به علت ناتوانی بدن در تولید و مصرف انسولین  یا عدم توانایی سلول ها به استفاده از انسولین تولیدی به وجود می‌آید.

نقش انسولین در استفاده از قند به عنوان بزرگ‌ ترین منبع انرژی بدن کاملا اثبات شده. طی این بیماری، عملکرد انسولین مختل می‌شود، قند خون بالا به مرور زمان بر تمامی ارگان های بدن اثر می‌گذارد و فرد به بیماری های قلبی، نارسایی کلیه و عفونت های معده مبتلا شده و در بعضی موارد ناچار به نقص عضو می‌گردد.

اجیل و دیابت
اجیل و دیابت

آجیل و دیابت و 5 نقش حیاتی دیگر آن

اگر شما هم جزو این دسته از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید، توصیه ما این است که از خوردن آجیل غافل نشوید؛ زیرا با داشتن یک رژیم غذایی درست و گنجاندن انواع آجیل در آن می‌توانید به جنگ دیابت بروید و سلامتی خود را دوباره به دست آورید.

به همین دلیل مغزها یکی از سالم ترین و مغذی ترین میان وعده ها محسوب می شوند. مطالعات اخیر حاکی از آنست که فواید مغزها بیشتر از آنست که فکر می کردیم و نقش بسیار مهمی در درمان بیماری ها دارند.

تقریبا تمام آنها دارای ارزش غذایی مشابهی هستند و همگی می توانند در حجم مساوی، مقادیر نسبتا برابری از منیزیم، سلنیوم، چربی های غیراشباع، منگز، روی، آهن و پروتئین را به بدن برسانند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست