۸ دمنوش لاغری خانگی + بهترین دمنوش لاغری قبل خواب

کاهش وزن

بی شک نمی‌توان از تاثیر رژیم غذایی مناسب برای لاغری و کاهش وزن چشم پوشی کرد. در طی یک رژیم غذایی مناسب، صرفا به کاهش کالری‌های دریافتی پرداخته نمی‌شود. بلکه یک رژیم غذایی مناسب شامل مواد غذایی که به تسریع روند کاهش وزن کمک می‌کنند نیز هست. این مواد غذایی همچون دمنوش‌ها بوده و به افزایش متابولیسم و هضم غذا کمک می‌کنند. همچنین بسیاری از دمنوش‌های لاغری قبل خواب قابل مصرف بوده و نتیجه بخشی بهتری نیز خواهند داشت. در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی و بررسی بهترین دمنوش لاغری بپردازیم.

اگر به دنبال دریافت رژیم لاغری مناسب هستید، می توانید از بهترین برنامه رژیم لاغری دکترفود استفاده کنید.

دمنوش لاغری خانگی سریع

تهیه‌ی دمنوش لاغری چربی سوز روند پیچیده ای ندارد. اغلب دمنوش‌های لاغری خانگی از یک یا دو جز تشکیل شده و به همین دلیل دمنوش خانگی سریع نامیده می‌شوند. مواد به کار برده شده در این دمنوش‌ها، با تاثیرگذاری روی بدن، سوخت و ساز را بالا برده و متابولیسم رو افزایش می‌دهند. همچنین با اثرگذاری بر روند دستگاه گوارش، موجب توقف افزایش وزن شده و بدن را آماده‌ی کاهش وزن می‌کنند.

از طرف دیگر، برخی دمنوش‌های خانگی مانند بابونه، به طور مستقیم بر روی لاغری و چربی سوزی تاثیری ندارند اما با ایجاد آرامش اعصاب در فرد، از پرخوری عصبی جلوگیری می‌کنند. بنابراین هر کدام از دمنوش‌های لاغری که در ادامه معرفی می‌کنیم، به روش متفاوتی در کاهش وزن موثر هستند. همچنین محصولات گیاهی همچون دمنوش‌ها، نسبت به قرص‌های شیمیایی و سایر روش‌های کاهش وزن، سرعت تاثیر گذاری کمتری دارند و تاثیرات آن‌ها دراز مدت است.

دمنوش‌های لاغری خارق‌العاده

در ادامه قصد داریم تا به معرفی چند دمنوش لاغری در خانه پرداخته که استفاده از آن‌ها در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم، به کاهش وزن کمک فراوانی می‌کند.

۱. دمنوش لاغری با چای سبز

چای سبز با داشتن خاصیت چربی سوزی بالا، برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای بهره گیری از خواص آن، بایستی روزانه حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. شما می‌توانید با افزودن زنجبیل به آن، تاثیر آن در چربی سوزی را چند برابر کنید.

۲. دمنوش لاغری با دارچین

دارچین با داشتن طبعی گرم، خواص فراوانی دارد. دمنوش دارچین علاوه بر تاثیر بر لاغری، به کنترل قند خون پرداخته و آن را متعادل نگه می‌دارد. در نتیجه میل کاذب به خوردن غذا در فرد کنترل شده و اشتهای او کاهش می‌یابد. این دمنوش لاغری خانگی سریع، با آب جوش، چوب دارچین و مقدار پودر دارچین قابل تهیه است. همچنین با اضافه کردن مقداری چوب دارچین به چای نیز می‌توان از خواص آن بهره مند شد.

۳. دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل نیز همچون دارچین طبعی گرم داشته و به همین دلیل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. برای تهیه‌ی دمنوش لاغری زنجبیل، کافی است زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کرده و پس از خشک کردن آن‌ها، تکه‌ای را داخل چای خود بیندازید. بهترین زمان برای مصرف دمنوش لاغری زنجبیل، زمانی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و قصد دارید تا از آن جلوگیری نمایید.

۴. دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام بوده که هنوز تفت داده نشده است. این نوع از قهوه با داشتن مقادیر بالایی از کافئین، متابولیسم را افزایش داده و یک چربی سوز عالی است. البته این دمنوش در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش بهترین اثر گذاری را داشته و می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان برای مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

۵. دمنوش لاغری چای ماچا

از دیدگاه بسیاری از افراد، دمنوش لاغری چای ماچا بهترین دمنوش لاغری محسوب شده و تاثیر زیادی برای لاغری و کاهش وزن و افزایش چربی سوزی دارد. تاثیر چای ماچا بر چربی سوزی حتی بیش از چای سبز بوده و حدود ۱۰ برابر آن است. چای ماچا کمک فراوانی به لاغری ران‌ها، شکم و پهلو می‌کند.

۶. دمنوش لاغری بابونه

دمنوش بابونه بهترین دمنوش لاغری قبل خواب بوده که با تنظیم سروتونین، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. نوشیدن چای بابونه با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی‌های شما را حتی هنگام خواب نیز کاهش می‌دهد. همچنین این دمنوش برای هضم غذا بسیار مفید بوده و با داشتن خاصیت ضدالتهابی، برای درمان گاستریت یا ورم معده نیز توصیه می‌شود.

۷. دمنوش لاغری نعناع

نوشیدن دمنوش نعناع پیش از خواب، منجر به افزایش متابولیسم و در نهایت افزایش چربی سوزی خواهد شد. نعناع برای سیستم گوارش بسیار مفید بوده و مصرف منظم آن به دفع سریع و روان مواد زائد از بدن کمک می‌کند. همچنین نعناع به کاهش کلسترول خون از طریق افزایش صفرا پرداخته و به دفع چربی‌ها می‌پردازد. توجه داشته باشید که در صورتی که رفلاکس معده دارید، مصرف این دمنوش برای شما مناسب نیست.

۸. دمنوش لاغری زیره

زیره از قدیم الایام در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد داشته و امروزه نیز در بسیاری از رژیم‌های لاغری استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که زیره به دلیل داشتن طبع بسیار گرم، برای افرادی که طبع گرمی دارند مناسب نیست. نوشیدن دمنوش زیره قبل از خواب، با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی سوزی را افزایش می‌دهد. همچنین گیاه زیره برای معده بسیار مفید بوده و هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

سخن پایانی

نوشیدنی انواعی از دمنوش‌ها، در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش، آن هم زمانی که قصد دارید تا وزن خود را کاهش دهید، اغلب توصیه می‌شود. این دمنوش‌ها با روش‌های متفاوتی بر بدن اثر گذاشته و با افزایش سوخت و ساز، به کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کنند. در این مطلب به معرفی ۸ دمنوش لاغری سریع پرداختیم.

سوالات متداول

۱. آیا نوشیدن دمنوش‌ها به لاغری کمک می‌کند؟

نوشیدنی انواعی از دمنوش‌ها، در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش، به کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. کدام دمنوش‌ها در کاهش وزن موثرند؟

انواعی از دمنوش‌ها همچون دمنوش زنجبیل، دارچین و زیره به کاهش وزن کمک می‌کنند.

۳. بهترین دمنوش لاغری قبل خواب کدام است؟

بهترین دمنوش‌های لاغری قبل خواب عبارتند از دمنوش بابونه و دمنوش نعناع.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست