رژیم غذایی ضد التهاب در بیماری های مفصلی

آلرژی و بیماری های خاص
رژیم غذایی ضد التهاب در بیماری های مفصلی

رژیم غذایی ضد التهاب

رژیم غذایی ضد التهابی یک رژیم خاص نیست بلکه یک سبک غذایی مفید است. رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH نمونه هایی از رژیم های غذایی ضد التهابی می باشد.

التهاب به بدن کمک می کند تا با بیماری مبارزه کرده و می تواند از آن در برابر آسیب محافظت کند. در بیشتر موارد، التهاب یک قسمت ضروری و مهم از روند بهبودی است.

با این حال، برخی از افراد خود یک بیماری  دارند که در آن سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و آنطور که باید کار نمی کند. این عملکرد ضعیف می تواند منجر به التهاب مداوم یا مکرر در سطح بدن شود.

التهاب مزمن همراه بیماری های مختلفی مانند پسوریازیس، آرتریت روماتوئید و آسم اتفاق میفتد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب در این افراد می تواند به مدیریت علائم کمک کند

رژیم غذایی ضد التهاب

پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب

ایجاد تنوع با مقادیر کافی غذاهای تازه،مقادیر کم غذاهای فرآیند شده ،میوه و سبزیجات فراوان به جز پیاز و سیب زمینی که حاوی آلکالوئید سولانین هستند.

مقادیر کم اسید های چرب اشباع و فاقد ترانس

مقادیر کم اسید های چرب  امگا 6 مثل روغن های سبزیجات و چربی حیوانی

رژیم درمانی در بیماری های مفصلی

مقادیر بالای اسیدچرب امگا3 مثل روغن زیتون ،بذرکتان،گردو و ماهی های روغنی آب های سرد مثل سالمون،ساردین،ماکرل،هرینگ و دیگر روغن های سالم مثل دانه ی انگور ،گردو و کانولا