کاهش وزن و قندخون با رژیم دیابت دکترفود

دیابت

دیابت چیست؟ دیابت یکی از انواع بیماری های مزمن و مهم غیرواگیر است که کنترل آن به تغییراتی در شیوه ی زندگی فرد بیمار نیاز دارد . درمان بیماری شامل مراقبت های تغذیه ای و رژیم غذایی دیابت ، دارودرمانی، فعالیت بدنی یا ورزش، پایش گلوکز خون و آموزش خوددرمانی به بیمار است.

براساس ویژگی های مختلف، علل زمینه ساز و نحوه ی درمان، دیابت بر انواع مختلفی دسته بندی می شود. مهم ترین و شایع ترین انواع دیابت شامل دیابت نوع ۱، دیابت نوع ۲ و دیابت بارداری است. در موارد نادری هم عوامل دیگری نظیر داروها، جراحی، عفونت ها و سایر بیماری های لوزالمعده میتواند سبب بروز بیماری دیابت گردد.

مطالب مرتبط ----> تغذیه و دیابت نوع 1 و 2

نقش رژیم غذایی برای کاهش قند خون و کنترل دیابت غیر قابل چشم پوشی است، پیروی از یک برنامه غذایی مناسب و استفاده از گروه های غذایی مختلف در رژیم غذایی دیابتی شامل مصرف سبزی ها و میوه ها، حبوبات، نان و غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب به اندازه و میزان مناسب باعث کنترل بیماری دیابت میشود.رعایت تغذیه مناسب و رژیم غذایی صحیح در کنترل دیابت نیز نقش بسیار مهم و اساسی و غیرقابل انکار دارد. بی توجهی به نحوه تغذیه و رژیم غذایی بیمار دیابتی می تواند تمامی تلاش پزشک و کادر درمانی را نقش بر آب و فرد را با عوارض جدی دیابت روبه رو کند.

بنابراین اولین قدم درکنترل دیابت، تغذیه صحیح و برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن و کاهش قند خون است. اگر بیماری دیابتی با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل به وزن مناسب برسد از افزایش قند خون جلوگیری می شود. رژیم غذایی، ورزش،کنترل وزن و درصورت نیاز داروها از راه های اصلی کنترل دیابت هستند. افراد مبتلا به دیابت بایستی روزانه به شکل متنوع ازگروه های مختلف مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنند تا مواد معدنی و ویتامین ها و فیبر غذایی که نقش مهمی در کاهش جذب قند در روده دارد، به مقدارکافی به بدن آنها برسد.

مطالب مرتبط ----> 8 روش کنترل قند خون دیابتی

بر خلاف آن چه که بیشتر مردم تصور می کنند، تنها نخوردن قند و کم کردن حجم غذا، راه حال درمان و کنترل این بیماری نیست. افرادی که به هر یک از دو نوع بیماری دیابت مبتلا هستند، باید روزانه ۶ وعده غذایی بر اساس میزانی که متخصص تغذیه برای آنها تنظیم کرده است را در ساعت های مشخص مصرف کنند. سه وعده اصلی یعنی صبحانه، نهار و شام به همراه سه میان وعده سبک که باید در ساعت و شرایط منظم مصرف شود. از سوی دیگر این وعده های غذایی باید از گروه های غذایی متنوعی تهیه شده و حجم آن ها مشخص باشد.

در مجموعه دکترفود شاهد تغییرات زیادی در وزن،سایز و کاهش علائم بیماری ها در بسیاری از مراجعین هستیم که یک نمونه از موفقیت های مراجعین را در این مقاله با شما به اشتراک گذاشته شده است.

جالب است بدانیم -----> 7 ماده غذایی کنترل کننده قند خون

فاطمه فیض اللهی 32ساله از شهرستان کرج ،مبتلا به دیابت، کم کاری تیروئید، چاقی و علائمی همچون خستگی،رنگ پریدگی، یبوست ، نفخ و بی خوابی به مجموعه دکترفود مراجعه کردند. وزن اولیه ی ایشان 89.300 و قندخون ناشتا بالای 180 بود که بعد از 30 روز رعایت رژیم وزنشان به 85.900 و قندخونشان به 107 کاهش یافت.همچنین توانستند با رعایت دقیق رژیم غذایی بر علائم خستگی و بی حالی، بی خوابی،نفخ و یبوست نیز غلبه کنند.

لطفاً اگر شرایط جسمانی خاصی دارید حتماً برای لاغر شدن، درباره برنامه کاهش وزن خود حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید زیراکه پیروی از رژیم های غذایی غیراصولی و غیرعلمی می تواند موجب اثرات سو زیادی بر سلامتی شما شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست