کبد چرب و جوش صورت

کبد
کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

پوست بدن نه‌تنها نسبت به عوامل خارجی(مثل آب و هوا ، تغییر محل زندگی ،…)، بلکه در برابر تغییرات داخلی (مثل تغییرات هورمونی) هم واکنش نشان می‌دهد؛ به همین دلیل در بیشتر بیماری‌ها علائم پوستی هم دیده می‌شود.

این مسئله در بیماری کبد چرب هم وجود دارد و می‌توان کبد چرب را از روی نشانه‌های پوستی هم تشخیص داد. در این مقاله درباره بیماری کبد چرب و علایم آن و تاثیر آن روی پوست و مو و روش‌های درمان آن برای شما توضیح می‌دهیم.

با ما همراه باشید.

وظایف کبد

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

کبد یکی از اندام‌های حیاتی در بدن انسان است این عضو مثل یک فیلتر و تصفیه‌کننده عمل می‌کند که وظیفه آن خارج کردن مواد سمی از خون است. به‌طور کلی سوخت‌وساز، سم‌زدایی و تصفیه مواد مضر، تامین انرژی مورد نیاز بدن و همچنین مقاومت در برابر عفونت‌ها از وظایف کبد به شمار می‌رود.

کبد یکی از مسیرهای اصلی ما برای از بین بردن سموم است. آنچه می نوشید، می خورید و حتی هوایی که تنفس می کنید را در نظر بگیرید ، تمام سموم موجود در این موارد از طریق کبد فیلتر و دفع می شوند. و پوست شما بازتاب مستقیم آنچه در داخل بدن شما می گذرد می باشد.

تاثیر سلامت کبد بر پوست صورت

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

تجمع سموم در کبد می تواند به عنوان نقص پوستی ظاهر شود.

تری‌گلیسرید و کلسترول نوعی چربی خون هستند که بالا بودن آن‌ها می‌تواند بیماری‌های پوستی ایجاد کند. با افزایش این دو عامل، کبد مقدار زیادی چربی تولید می‌کند.

در نهایت با افزایش میزان چربی، کبد چرب شده و فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می‌شود.

سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی نادرست ، مصرف غذاهای التهابی یا الکل  ممکن است روی پوست صورت شما تاثیر بگذارد. هنگامی که کبد چرب است و قادر به تجزیه سموم نیست، بدن تمام تلاش خود را برای پاکسازی این سموم از طریق راه های دیگر مانند منافذ پوستی انجام می دهد. بنابراین می‌توان دید که کبد چرب چقدر میتواند روی پوست شما اثر بگذارد.

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

علایم کبد چرب روی پوست و مو

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

خارش پوست

خارش از علائم کبد چرب حاد یا سیروز کبدی است. خارش شدید دست و پا و بدن در بیماری کلستاز دیده می‌شود. با افزایش چربی در کبد و خون، میزان نمک زیر پوست بالا می‌رود و باعث خارش پوست می‌شود

ریزش مو

ریزش غیرطبیعی موها از نشانه‌ ابتلا به کبد چرب محسوب می‌شود.

قرمزی کف دست

قرمزی و خارش کف دست و اگزما از عوارض کبد چرب است.

پوست رنگ‌پریده

تجمع چربی در کبد و اختلال در عملکرد آن، میزان آمونیاک در خون افزایش می‌یابد. این موضوع مانع جذب آهن در بدن و در نتیجه کم‌خونی می‌شود. رنگ‌پریدگی و کبودی پوست را می‌توان از نشانه‌های این بیماری دانست.

آکنه

آکنه به دلیل افزایش چربی پوست ایجاد می‌شود. کبد وظیفه کنترل هورمون‌‌ها را دارد؛ به همین دلیل زمانی که آسیب ببیند، سطح ترشح این هورمون‌ها تغییر می‌کند و با تولید بیشتر چربی باعث آکنه در پوست می‌شود.

راه های درمان کبد چرب

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

در حال حاضر کبد چرب یکی از بیماری‌هایی است که بزرگسالان و کودکان بسیاری به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری علائم متفاوتی دارد؛ با مشاهده علائم کبد چرب روی پوست و مو، اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به پزشک متخصص است. پزشک با بررسی شرایط عمومی، آزمایش و سونوگرافی، وضعیت شما را بررسی کرده و راه‌های درمان را برای شما توضیح می‌دهد و شما را به متخصص تغذیه ارجاع میدهد.

کبد چرب و جوش صورت
کبد چرب و جوش صورت

توجه داشته باشید که خط اول درمان کبد چرب و در واقع تنها راه درمان کبد چرب  ، رژیم غذایی اصولی زیر نظر متخصص تغذیه همراه ورزش است.

کاهش وزن، مصرف میوه و سبزیجات، نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب و انجام فعالیت بدنی منظم، میتواند روند درمان را بهبود ببخشد.

نظرات کاربران

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست